KENALI KIM JAE WON - PELAKON DRAMA HIERARCHY YANG POPULAR DI NETFLIX

KENALI KIM JAE WON - PELAKON DRAMA HIERARCHY YANG POPULAR DI NETFLIX | Drama Korea Hierarchy merupakan salah satu siri popular di Netflix baru-baru ini. Salah seorang pelakon yang mencuri perhatian penonton ialah Kim Jae Won, yang memegang watak sebagai pewaris sekolah Kim Ri An. Kenali Kim Jae Won, pelakon Hierarki yang mula hangat menjadi bualan peminat kdrama



Siri genre thriller misteri HIERARCHY dibintangi ramai artis muda. Siri Netflix original ini mengisahkan sekumpulan pelajar di sekolah elit Jooshin. Empat pelajar konglomerat paling berkuasa yang mengawal undang-undang di Sekolah Tinggi Jooshin. Konflik mula timbul apabila seorang pelajar menerima biasiswa dan ternyata sedang menyiasat kes kematian abangnya di sekolah.

Hierarchy menampilkan beberapa pelakon muda sebagai watak utama, salah seorangnya ialah Kim Jae Won. Dia memegang watak Kim Ri An, pewaris syarikat konglomerat Jooshin Group.

Semua Pelajar Jooshin patuh pada Kim Ri An, tak ada seorang pun yang berani melawannya. Ia menjalin hubunga cinta dengan Jeong Jae Yi  (Roh Jeong Eui). Walaupun  hidup dengan kekayaan melimpah, Kim Ri An merasa kesepian kerana kurangnya kasih sayang dan perhatian dari ibu bapanya

Wajah segar Kim Jae Won di Kdrama Hierarchy telah mencuri hati ramai penonton. 


Profil Kim Jae Won

1. Kim Jae Won ialah Gen Z

Kim Jae Won masih agak muda. Beliau merupakan Generasi Zoomer atau Gen Z yang dilahirkan pada 9 Februari 2001. Tahun ini, pelakon itu baru berusia 23 tahun.


2. Permulaan Kerjaya Sebagai Model

Sebelum menjadi pelakon yang berjaya, Kim Jae Won memulakan kerjayanya sebagai model. Pada 2018 dan 2019, Kim Jae Won adalah seorang model yang  di Minggu Fesyen Seoul. Beberapa fesyen tempatan seperti SLING TONE, Kangol, Musinsa dan Merrell telah menjadikannya sebagai muse.


3. Agensi Kim Jae Won

Pelakon dengan ketinggian 174 cm ini bernaung di bawah pengurusan agensi Mystic Arts & Entertainment. Agensi yang sama seperti beberapa artis seperti Go Min Si, Do Min Oh, dan Jang Yumi.


4. Kemunculan sulung lakonan Kim Jae Won

Kim Jae Won membuat debut lakonannya menerusi drama Filipina, Love from Home. Dia memainkan watak utama dan digandingkan dengan pelakon cantik Filipina, Joyselle Cabanlong. Love from Home adalah kisah cinta seorang guru Bahasa Inggeris dalam talian dari Filipina dan pelajar dari Korea Selatan yang ingin mempelajari bahasa dan semua perkara tentang Filipina.


5. Pelakon Utama Drama Web

Kim Jae Won memegang watak utama lelaki dalam drama web Dream Maker.  Kiah tentang Dreamband, peranti tambahan yang dicipta untuk mencipta impian maya. Seo Yoon (pemain Lee Su Jeong) yang mengubah suai peranti dan memantau impian orang lain, memuat naik kandungan di bawah nama admin K di media sosial Sekolah Tinggi Hanyeong.


6. Terkenal menerusi drama Our Blues

Nama Kim Jae Won mula dikenali sejak kemunculannya dalam drama Korea Our Blues pada 2022. Dia memegang watak sebagai Choi Han Soo muda, seorang pelajar popular yang mahir bermain bola keranjang.


7. Drama Korea Kim Jae Won

Tidak banyak siri lakonan Kim Jae Won. Beberapa drama Korea yang pernah dilakonkannya termasuklah Our Blues, Stealer: The Treasure Keeper, King The Land dan Hierarchy.


8. Familiar dengan King The Land Artist

Pada 5 Jun 2024, Kim Jae Won menerima truck kopi daripada pelakon bersama King the Land Lee Jun Ho, YoonA, Go Won Hee, Ahn Se Ha dan Kim Ga Eun. Truck kopi itu dihantar oleh mereka sebagai simbol sokongan kepadanya.


Kim Jae Won berkongsi foto truck kopi dan bergambar sambil membuat simbol hati. Dia menulisnya dengan kata-kata 'Kesetiaan enam beradik Raja Negara, terima kasih' sambil menambah janji 'Saya akan melakukan yang terbaik semasa penggambaran'.


9. Instagram Kim Jae Won

Pelakon berusia 23 tahun ini aktif di media sosial Instagram dengan nama akaun @rlawodnjs. Mempunyai lebih daripada 1.2 juta pengikut, Kim Jae Won sering berkongsi gambar dirinya semasa menjalankan pelbagai aktiviti sebagai model dan bersama pelakon drama .


Catat Ulasan

0 Ulasan